Csökkentsd a stressztűrő képességed!

Úgy tűnik, a társadalmunk mindent fordított szemüvegen keresztül lát. Istenként nézünk fel azokra, akik óriási nyomás alatt állnak, és fokozott stressz esetén sem roppannak össze.

Amikor valaki azt mondja: „Rengeteget dolgozom” vagy „Borzasztó, milyen stresszes az életem”, áhítattal hallgatjuk, és rögtön felül akarjuk múlni. Stressz-szakértőként szinte naponta találkozom a következő büszke kijelentéssel: „Nagyon magas a stressztűrő képességem.” Talán nem meglepő, hogy ezek a páciensek az első konzultáció alkalmával arra kíváncsiak, milyen módszerekkel emelhetnék még magasabbra az ingerküszöbüket, hogy még jobban bírják a hajtást!
Szerencsére létezik egy megdönthetetlen törvény, amely szerint a leterheltségünk egyenes arányosságban áll stressztűrő képességünkkel. Azok, akik folyton azt hajtogatják: „Én jól bírom a stresszt”, mindig nagy nyomás alatt állnak! Vagyis ha arra késztetjük az embereket, hogy növeljék a stressztűrő képességüket, pontosan ezt fogjuk elérni vele. Az emberek még több felelősséget vállalnak magukra, egészen addig, amíg a külső stressz mértéke hozzá nem idomul a tűrőképességükhöz. Általában valami nagy megrázkódtatásra van szükség, hogy a túlhajszolt ember ráébredjen saját ostobaságára – tönkremegy a házassága, megbetegszik, vagy szenvedélybeteggé válik. A történések ilyenkor arra késztetik, hogy új stratégiát állítson fel magának.
Lehet, hogy furának tűnik, de ha beiratkozol egy átlagos stresszkezelő tanfolyamra, tulajdonképpen azt fogod megtanulni, hogyan növeld a stressztűrő képességedet. Még a stressz-szakértők is stresszesek!
Az első és legfontosabb teendő: ismerd fel idejében, hogy túlterhelt vagy, még mielőtt kicsúszna a kezedből az irányítás. Ha úgy érzed, megőrülsz az agyadban kergetőző gondolatoktól, dőlj hátra és fújd ki magad. Amikor mindennel el vagy maradva, próbálj lassítani, és csoportosítsd át a teendőidet, ahelyett, hogy mindent egyszerre akarnál elvégezni. Ha kicsúszik a kezedből az irányítás, és bosszankodsz, mert rengeteg a dolgod, nem az az ideális megoldás, ha rögtön „beleveted magad” a munkába. Inkább lazíts, lélegezz mélyeket, és menj el sétálni. Ha időben észreveszed, hogy kezd eluralkodni rajtad a stressz, a feszültséged úgy viselkedik, mint az a bizonyos hegyoldalon leguruló hógolyó. Amíg még kicsi, könnyen kezelhető. De ha egyszer lendületet vesz, senki sem állíthatja meg.
Fölösleges azon aggodalmaskodni, hogy nem fogsz mindennel végezni. Tiszta, nyugodt fejjel, higgadt lelkiállapotban sokkal hatékonyabban tudsz dolgozni, ráadásul jól is fogod érezni magad. Ha csökkented a stressztűrő képességedet, sokkal kevesebb stresszel kell megküzdened, és annak a kevésnek a kiküszöbölésére is sokkal több kreatív ötleted támad.

Hozzászólások
Emma
2011-10-28 08:45:25
Tartsatok különcnek, de én inkább növelném ... :)
HÍRLEVÉL
Büntetlen finomságok
Szavazás
Hány adag ételt főzöl általában egyszerre?
4 emberre
6 emberre
még többre
csak magamra
kettőnkre
Szavazok
Partnereink